Veelgestelde vragen

Gevonden voorwerpen

Gevonden voorwerpen worden korte tijd door de kassavrijwilligers van de vereniging bewaard, maar al snel daarna overgedragen aan de gemeente. Dit omdat wij niet weten of iets tijdens de verenigingsuren is verloren of tijdens de reguliere uren. Kijk voor de contactgegevens van de gemeente hier.

Kan ik een introducé meenemen?

Als je lid bent, kan dat. Leden kunnen 2x per seizoen een introducé meenemen. Bij een 12-badenkaart betaal je voor de introducé met een knipje. Met een seizoenkaart mag je tijdens de verenigingsuren (2x) kosteloos een introducé meenemen.

Ik ben jonger dan 16 jaar, kan ik dan ook vroeg- en laatzwemmen?

Ja, als introducé en mits je je aan de volgende regels houdt:

• Je zwemt altijd onder begeleiding (en onder verantwoordelijkheid) van een volwassene; en
  • De volwassene stopt met zwemmen wanneer de minderjarige stopt met zwemmen (en omgekeerd).

Kan ik de Vereniging Flevoparkbad sponsoren?

Jazeker, graag! Als je onze vereniging een warm hart toedraagt, kun je als bedrijf, instelling of particulier onze vereniging sponsoren. In het algemeen, of tijdens een specifieke activiteit. Met geld, in natura of met dienstverlening. Neem daarvoor contact met ons op via info@verenigingflevoparkbad.nl.

Wat is het verschil tussen de ‘Vrienden van het Flevoparkbad’  en de Vereniging Flevoparkbad?

Onze Vereniging Flevoparkbad is begin 2014 opgericht als burgerinitiatief om de populariteit en het gebruik van het bad te vergroten. We maken het vroeg- en laatzwemmen mogelijk en organiseren activiteiten om meer bezoekers naar het bad te trekken. Als vereniging blijven we constructief in gesprek met de gemeente en volgen we de politieke besluitvorming over het Flevoparkbad op de voet. We maken ons sterk voor een groot zwembad voor Amsterdam-Oost, met behoud van het 50-meterbad voor sport en recreatie.

Naast de vereniging is er een actiegroep ‘Vrienden van het Flevoparkbad’. Deze ontstond toen de gemeente overwoog om het Flevoparkbad te sluiten en speelde een leidende rol in het succesvolle verzet daartegen. Zij richt zich nu vooral op het kritisch volgen van  de politieke besluitvorming rond het buitenbad, maar organiseren zelf geen activiteiten.

Let op: Als ‘vriend van het Flevoparkbad’ ben je niet automatisch lid van de Vereniging Flevoparkbad. Wil je lid worden én tijdens de verenigingsuren komen zwemmen? Kijk dan hier.

Ik heb een andere vraag!

Neem contact met ons op via info@verenigingflevoparkbad.nl