Zwemmen

Seizoen

Wij organiseren in de lente en zomer vroeg- en laatzwemmen, buiten de reguliere openingstijden van het Flevoparkbad om. Ons buitenzwemseizoen start op maandag 29 april 2024 en eindigt begin september 2024 (onder voorbehoud).

De verenigingstijden voor vroeg- en laatzwemmen
  • Maandag-, dinsdag-, woensdag-, donderdag- en vrijdagochtend: 06:30-09:30 uur
  • Maandag-, dinsdag-, woensdag- en donderdagavond:  18:30-20:00 uur
  • Alleen in juni ook op vrijdagavond 18:30-20:00 uur

Let op:

• Je moet lid zijn van onze vereniging (behalve als je als introducé meegaat met iemand die een seizoenkaart heeft).
  • Je moet een seizoenkaart of een 12-badenkaart bij je hebben.
  • Je mag alleen zwemmen in het 50-meterbad.
  • Je moet een zwemdiploma hebben.
  • Je hoeft niet vooraf te reserveren.
  • Bij extreem mooi weer kan het laatzwemmen niet doorgaan. Bij noodweer wordt er ook niet gezwommen. Check bij extreme weersomstandigheden onze Facebook of Instagram voor het laatste nieuws.

Gemeentelijke openingstijden

Het zwembad wordt beheerd door de Gemeente Amsterdam. Ga naar de officiële site over het Flevoparkbad van de gemeente Amsterdam voor reguliere openingstijden, tarieven, speciale tariefacties en aangepaste openingstijden in verband met feestdagen en warme dagen.

Gedragsregels

We staan voor veilig zwemplezier!

• We hebben respect voor elkaar, elkaars eigendommen en onze omgeving.
  • Wij schelden elkaar niet uit.
  • Pesten, bedreigen en fysiek geweld staan wij niet toe.
  • Er is geen plaats voor racisme en discriminatie.
  • We volgen de instructies op van de toezichthouders (herkenbaar aan de witte hesjes).
  • Na afloop van het vroeg- en laatzwemmen verlaten we het zwembad.
  • Als je jonger bent dan 16 jaar, zwem je onder toezicht en verantwoordelijkheid van een volwassene.
  • Er zijn kleedhokjes. Omkleden aan de badrand mag, mits je dit discreet doet.

Mocht je te maken krijgen met ongewenst gedrag, dan kan je contact opnemen met het bestuur of onze vertrouwenscontactpersoon Miek Greebe. Klik hier om contact met haar op te nemen.

Kan ik al eerder het bad in voor laatzwemmen?

Helaas is dat niet mogelijk. Tien minuten voordat het laatzwemmen begint, willen sommige leden al naar binnen, maar dan is de kassa nog niet bemand.

Kan ik na het vroegzwemmen op het terrein blijven tot de gewone openingstijd?

Ja, dat kan maar dan wel bij de horecakiosk. Zwemmen kan niet tussen 09:30 en 10:00 uur, omdat er dan geen toezicht is. Het werk zit erop voor onze vrijwillige toezichthouders en de toezichthouders van het zwembad beginnen pas om 10 uur. Kom je naar het vroegzwemmen, dan moet je dus om half 10 echt het water uit. Maar je mag het half uurtje tot 10 uur wel overbruggen bij de horeca (waar ze lekkere koffie hebben en soms ook een croissantje).

ASZV Spons

De leden van de Amsterdamse studentenzwemvereniging Spons trainen elke zomer in het Flevoparkbad op dinsdag en donderdag van 19:00 tot 21:00 uur. Ze gebruiken daarvoor twee brede banen. Dit komt neer op het halve zwembad. Het is een beetje inschikken voor leden op deze tijdstippen, maar we zijn blij dat ook studenten en jongeren ons zwembad weten te waarderen. Cursussen zijn overigens niet alleen voor studenten, iedereen kan zich inschrijven. Aankomend seizoen mee trainen? Kijk hier voor meer info.

Route

Het zwembad ligt aan de Insulindeweg 1002, 1095 DH Amsterdam, grenzend aan het het Flevopark in Amsterdam-Oost, vlak bij de Amsterdamsebrug en Camping Zeeburg. Tram 3 stopt voor de deur en bus 37 stopt vlakbij op de Insulindeweg. Er zijn enkele parkeerplaatsen met betaald parkeren.