Zwemmen

Seizoen

Wij organiseren in de lente en zomer vroeg- en laatzwemmen, buiten de reguliere openingstijden van het Flevoparkbad om. Ons buitenzwemseizoen start op maandag 29 april 2024 en eindigt begin september 2024 (onder voorbehoud).

De verenigingstijden voor vroeg- en laatzwemmen
  • Maandag-, dinsdag-, woensdag-, donderdag- en vrijdagochtend: 06:30-09:30 uur
  • Maandag-, dinsdag-, woensdag- en donderdagavond:  18:30-20:00 uur
  • Alleen in juni ook op vrijdagavond 18:30-20:00 uur

Let op:

• Je moet lid zijn van onze vereniging (behalve als je als introducé meegaat met iemand die een seizoenkaart heeft).
  • Je moet een seizoenkaart of een 12-badenkaart bij je hebben.
  • Je mag alleen zwemmen in het 50-meterbad.
  • Je moet een zwemdiploma hebben.
  • Je hoeft niet vooraf te reserveren.
  • Bij extreem mooi weer kan het laatzwemmen niet doorgaan. Bij noodweer wordt er ook niet gezwommen. Check bij extreme weersomstandigheden onze Facebook of Instagram voor het laatste nieuws.

De gemeentelijke openingstijden

Het zwembad wordt beheerd door de Gemeente Amsterdam. Ga naar de officiële site over het Flevoparkbad van de gemeente Amsterdam voor reguliere openingstijden, tarieven, speciale tariefacties en aangepaste openingstijden in verband met feestdagen en warme dagen.

Gelden er speciale gedragsregels tijdens het vroeg- en laatzwemmen?

Ja, namelijk:

• Aan- en uitkleden graag in de kleedhokjes, niet aan de badrand.
  • Volg de instructies op van de toezichthouders.
  • Na afloop van vroeg- en laatzwemmen moet iedereen het bad verlaten.
  • Als je jonger bent dan 16 jaar, moet je zwemmen onder toezicht en verantwoordelijkheid van een volwassene.

Kan ik al eerder het bad in voor laatzwemmen?

Helaas is dat niet mogelijk. Tien minuten voordat het laatzwemmen begint, willen sommige leden al naar binnen, maar dan is de kassa nog niet bemand.

Kan ik na het vroegzwemmen op het terrein blijven tot de gewone openingstijd?

Ja, dat kan maar dan wel bij de horecakiosk. Zwemmen kan niet tussen 09:30 en 10:00 uur, omdat er dan geen toezicht is. Het werk zit erop voor onze vrijwillige toezichthouders en de toezichthouders van het zwembad beginnen pas om 10 uur. Kom je naar het vroegzwemmen, dan moet je dus om half 10 echt het water uit. Maar je mag het half uurtje tot 10 uur wel overbruggen bij de horeca (waar ze lekkere koffie hebben en soms ook een croissantje).

Hoe kom je er?

Het zwembad ligt aan de Insulindeweg 1002, 1095 DH Amsterdam, grenzend aan het het Flevopark in Amsterdam-Oost, vlak bij de Amsterdamsebrug en Camping Zeeburg. Tram 1 en 14 hebben hun eindpunt voor de deur en bus 37 stopt vlakbij. Er zijn enkele parkeerplaatsen met betaald parkeren.