Vrijwilligers en bestuur

De Vereniging Flevoparkbad is opgericht door een groep liefhebbers van dit prachtig gelegen openluchtzwembad in Amsterdam-Oost. Ons doel is om veel meer mensen te laten genieten van het Flevoparkbad. We willen daarvoor het zwem- en evenementenaanbod verbreden. Daarnaast zorgen we voor een grotere bekendheid van het zwembad. Uiteraard alles in samenwerking met de gemeente Amsterdam. Ook oefenen we invloed uit op de plannen die de gemeente ontwikkelt voor renovatie en uitbreiding met een binnenbad.

Vrijwilligers urgent gezocht

Algemeen Bestuurslid met als aandachtsgebied promotie/communicatie/evenementen.

Als Algemeen Bestuurslid zorg je samen met het promoteam en de evenementencommissie voor:

• inspirerende, enthousiasmerende en adequate berichtgeving aan de leden over de vereniging;
  • vergroten van de bekendheid van de vereniging in de buurt, gemeente, politiek, etc. We willen bijvoorbeeld weer contact leggen met diverse buurtbladen;
  • aantrekken van nieuwe leden (jaarlijks ongeveer 300 nieuwe leden op een totaal van ongeveer 2.000 leden, ter vervanging van leden die hun lidmaatschap niet verlengen);
  • opstellen en coördinatie van een communicatie- en evenementenplan;
  • enthousiasmeren van en klankborden met het promoteam en de evenementencommissie. Iedere maand verschijnt er vanuit de vereniging een nieuwsbrief met interviews, nieuwtjes, etc., We posten regelmatig op Instagram en Facebook en vernieuwen de content van onze website regelmatig.

Bovendien bestaan we dit jaar 10 jaar als vereniging. In dat kader staan er verschillende evenementen op de planning die worden georganiseerd door de evenementencommissie en in samenwerking met het promoteam gecommuniceerd worden.

Lijkt het je leuk om deze activiteiten te coördineren, neem dan contact op met bestuursvoorzitter Anneke de Vries via info@verenigingflevoparkbad.nl

Vrijwilligers (doorlopend gezocht)

Wil je je actief inzetten voor de vereniging?

• Toezicht houden aan het bad? (evt. kan je een cursus reddend zwemmen of EHBO via ons volgen)
  • Tijdens de verenigingsuren aan de kassa zitten?
  • In het bestuur? (met expertise op het gebied van communicatie, PR en sociale media)

Wij zien jou graag! Meld je aan bij info@verenigingflevoparkbad.nl.

Wie als lid structureel minimaal 20 uur per seizoen als vrijwilliger aan de Vereniging besteedt, krijgt een gratis 12-badenkaart. Liever een seizoenkaart? Dan betaal je maar € 30 (reguliere verenigingsprijs is € 130). (prijzen voor 2024 onder voorbehoud)

Bestuur

De bestuursleden hebben professioneel of als liefhebberij iets met zwemmen in de buitenlucht.

• Anneke de Vries (voorzitter en promoteam)
  • Wim van Haendel (algemeen bestuurslid vrijwilligers)
  • Mathijs Snel (penningmeester)
  • Hein Bijl (secretaris)
  • Charles Kauffman (algemeen bestuurslid & toekomst Flevoparkbad)

Secretariaat Vereniging Flevoparkbad
Fokke Simonszstraat 49
1017 TE Amsterdam

Ingeschreven bij de Kamer van Koophandel van Amsterdam.

Bankrekening IBAN NL 30 INGB 000 636 0352
t.n.v. Vereniging Flevoparkbad, AMSTERDAM

Heb je belangstelling om als vrijwilliger mee te werken, heb je vragen, opmerkingen of suggesties, stuur ons een bericht op info@verenigingflevoparkbad.nl.